Шановні партнери, 

Представництво Фонду міжнародної солідарності в Україні запрошує взяти участь у Грантовому конкурсі в рамках Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery “Підтримка модернізації професійно-технічної освіти в Україні – Первинна професійна підготовка-2025”. 

Мета Грантового конкурсу

  • Основною метою Грантового конкурсу є підвищення привабливості професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти та освітньої пропозиції закладів ПТО/ФПО, а також надання здобувачам освіти додаткових кваліфікацій і навичок, які потрібні на ринку праці.

Заявники конкурсу

  • Заявниками конкурсу можуть бути заклади ПТО/ФПО та/або неурядові неприбуткові організації, зокрема громадські та благодійні організації, зареєстровані згідно з законодавством України, які діють у партнерстві з закладом ПТО/ФПО, та мають досвід управління коштами та/або майном в сфері реалізації проєктів (реалізація хоча б одного проєкту, що передбачав управління грантовими коштами та/або іншим цільовим фінансуванням), які передбачають отримання грантів та/або цільового фінансування, за виключенням суб’єктів, зазначених у п.2.2-2.4 Правил Грантового конкурсу.
  • Проєкти повинні охоплювати виключно професії/спеціальності переробної галузі промисловості (див. Додаток 2 Правил Грантового конкурсу).

Етапи грантового конкурсу 

  • Грантовий конкурс складається з двох етапів: І етап – оцінка  заявок-концепцій, ІІ етап – оцінка повних грантових заявок. 
  • Заявник має право подати на Конкурс не більше трьох заявок-концепцій на першому етапі. 
  • Проєктна заявка-концепція І етапу (заявка-концепція) повинна містити загальні результати для кожного з обов’язкових завдань згідно з формою, а саме: модифікації освітніх, освітньо-професійних, навчальних програм (далі – навчальних програм) у співпраці з роботодавцями галузі переробної промисловості (далі по тексту – роботодавці), курсів i додаткових занять для здобувачів/здобувачок освіти  для підвищення їхньої конкурентоздатності, додаткової професійно-практичної підготовки у роботодавців галузі переробної промисловості, кар’єрного консультування та маркетингу освітніх пропозицій закладу. Окрім того заявка-концепція повинна включати опис проєкту (в т.ч. обґрунтування відповідності вказаної професії/спеціальності потребам ринку праці вашого регіону, зокрема для підприємств переробної промисловості, а також опис потреби в реалізації проєкту) та спосіб реалізації завдань (зокрема, орієнтовний графік та орієнтовний бюджет). 
  • Повна грантова заявка ІІ етапу (повна грантова заявка) подається виключно відповідно до відібраних на першому етапів заявок-концепцій та тими ж заявниками. Повна грантова заявка ґрунтується на заявці-концепції, поданій на І етапі та містить детальний бюджет, детальний план реалізації проєкту та опис способу досягнення сталості результатів. 
  • Розмір бюджету, запропонований на етапі ІІ (повної грантової заявки) не може перевищувати розміру бюджету, погодженого членами оцінювальної комісії після етапу І (заявки-концепції) . 

Умови фінансування: 

  • Мінімальний розмір гранту – від 1 734 736,00 гривень (тобто від 40 тисяч євро (валюта Європейського Союзу) у гривневому еквіваленті за офіційним курсом НБУ на 20.01.2025); 
  • Максимальний розмір гранту – до 3 469 472,00 гривень (тобто до 80 тисяч євро (валюта Європейського Союзу) у гривневому еквіваленті за офіційним курсом НБУ на 20.01.2025). 

Графік реалізації Грантового конкурсу 

  • 21 січня 2025 р. (14:00-16:00) – вебінар щодо оголошення Грантового конкурсу (з сесією запитань-відповідей для заявників – посилання)   
  • від 21 січня 2025 р. до 18 лютого 2025 р. (до 23:59) – подача заявок-концепцій (І етап); 
  • до 20 лютого 2025 р. – повідомлення заявникам щодо відхилення або прийняття до подальшого розгляду їхньої заявки-концепції; 
  • до 5 березня 2025 р. – оцінювання заявок-концепційта повідомлення учасникам щодо прийняття / не прийняття заявки-концепції до ІІ етапу (повної грантової заявки); 
  • 6 березня 2025 р. – онлайн-консультація для заявників, відібраних до участі в ІІ етапі (повної грантової заявки) (посилання буде надіслано лише відібраним заявникам); 
  • від 6 березня 2025 р. до 26 березня 2025 р. (до 23:59) – подача заявок ІІ етапу (повної грантової заявки); 
  • до 22 квітня 2025 р. – оцінювання заявок ІІ етапу (повної грантової заявки) та оприлюднення результатів Грантового конкурсу; 
  • від 15 травня 2025 р. до 30 квітня 2026 р. включно – реалізація заявниками проєктів в рамках Грантового конкурсу. 

Порядок подання заявок-концепцій  

  • Зацікавлені участю в Грантовому конкурсі мають заповнити аплікаційну форму І етапу (заявку-концепцію) за цим посиланням. 
  • Посилання на аплікаційну форму ІІ етапу буде надіслано заявникам, відібраним до участі у ІІ етапі, після закінчення І етапу Грантового конкурсу (до 6 березня 2025 р. включно). 

Інше 

  • З іншими положеннями Грантового конкурсу можна ознайомитись у Правилах за посиланням. 
  • Із шаблонами двостороннього договору (для заявників з числа закладів ПТО/ФПО) або тристороннього договору (для заявників з числа неурядових неприбуткових організацій, зокрема громадських та благодійних), які будуть підписані із заявниками в разі перемоги в Грантовому конкурсі можна ознайомитися тут. 

Ознайомитися із матеріалами для І етапу конкурсу:

Ознайомитися із матеріалами для ІІ етапу конкурсу:

Зворотний зв’язок 

  • Заявники можуть звертатися із запитаннями та/або уточненнями щодо участі в Грантовому конкурсі, скориставшись окремою онлайн-формою за посиланням. Термін розгляду запиту – до 3 (трьох) робочих днів.  
  • Запитання приймаються до 23:59 14 лютого 2025 р., для І етапу Грантового конкурсу і до 23:59 24 березня 2025 р. для ІІ етапу Грантового конкурсу. 

Щодо права заявника подавати заявку в рамках Конкурсу 

1. Чи можуть брати участь у Грантовому конкурсі відокремлені структурні підрозділи закладів освіти? 

Відокремлені структурні підрозділи закладів освіти можуть бути учасниками конкурсу, якщо вони згідно зі своїми установчими документами є достатньо самостійними у прийнятті рішень та адмініструванні грантових коштів. Вони також повинні відповідати усім іншим критеріям прийнятності для участі в грантовому конкурсі (Розділ 2. Принципи участі в Грантовому конкурсі за посиланням.

2. Чи обов’язковою є участь громадської чи благодійної організації як Заявника у Грантовому конкурсі? 

Відповідно до Правил Грантового конкурсу Заявниками можуть бути заклади ПТО, ФПО та неурядові неприбуткові організації. Для того, щоб взяти участь у грантовому конкурсі, Заявник повинен відповідати цілому переліку критеріїв, серед яких є спроможність адмініструвати грантові кошти та бути окремою юридичною особою. Проаналізуйте, чи має потенційний заявник таку спроможність, тобто: 

1) чи вміє керівник проєкту і бухгалтер управляти грантовими коштами, 

2) чи має заклад освіти або організація правові підстави отримувати кошти цільової безповоротної фінансової допомоги, 

3) наскільки самостійними ви є у процесі прийняття рішень про управління коштами гранту, 

4) чи казначейське обслуговування закладу освіти не буде перешкодою для оперативного використання коштів проєкту? Маючи відповіді на ці запитання, можна буде прийняти виважене рішення щодо того, яка юридична особа мала б бути заявником. 

3. Чи слід подавати заявку від університету, як юридичної особи для відокремленого структурного підрозділу (ВСП)? 

Правила грантового конкурсу не передбачають можливості подати проєктну заявку від університету. Тому радимо також розглянути альтернативну можливість подавати заявку від імені неурядової неприбуткової організації. 

4. Чи можемо ми податись на грант з проєктом відкриття нового закладу освіти / нової спеціальності? 

Звертаємо вашу увагу, що конкурс скерований тільки до діючих закладів освіти, що мають акредитацію та працюють у очній формі. У проєктній заявці слід вказати кількість здобувачів/здобувачок освіти за три попередні роки (не менше 400 осіб). Грантовий конкурс не передбачає відкриття нових закладів освіти. 

5. Наше училище не є юридичною особою. Відповідно наказу МОН визначені окремі права фінансово-господарської самостійності відокремленому структурному підрозділу, зокрема право вести окремий баланс, відкриття реєстраційного рахунку в органах Державної казначейської служби з правом мати код мережі, мати печатку та штамп. Фаховий коледж фінансується з державного бюджету та є розпорядником коштів другого ступеня. Чи є достатніми такі права фінансово-господарської самостійності відокремленого структурного підрозділу для участі у грантовій програмі? 

Правила грантового конкурсу не забороняють Вам безпосередньо подати заявку на участь в грантовому конкурсу на правах відокремленого підрозділу без статусу юридичної особи. 

Проте основним фактором є саме спроможність Вами реалізувати проєкт, що також враховуватиметься при оцінюванні заявки, тобто чи Ваші окремі права фінансово-господарської самостійності відокремленого структурного підрозділу згідно Вашого положення дозволяють наступне: 

– Отримати грантові кошти на власний рахунок відокремленого підрозділу, так як ВНЗ не може бути отримувачем грантових коштів згідно правил грантового конкурсу; 

– Самостійно розпоряджатись отриманими грантовими коштами; 

– Виступати стороною та підписантом договору про надання цільового фінансування. 

Також не менш важливим є той фактор чи відповідатимуть ймовірні витрати за проектом допустимим витратам у Вашому положенні, тобто у разі якщо Ваше положення містить вичерпний перелік цілей, на які можуть витрачатись кошти, витрати коштів в рамках проекту не можуть суперечити вашим установчим документам. 

Звичайно також важливою є відсутність проблем зі сторони казначейства, тобто чи зможете ви гарантувати, що орган казначейства погодить усі Ваші платежі в рамках проекту. 

Якщо вищенаведені умови не можуть бути дотримані, в такому разі рекомендуємо подаватись в партнерстві з неприбутковою організацією, яка забезпечить адміністрування коштів. 

У разі якщо Ви впевнені у можливості самостійно реалізувати проект на вищенаведених умовах, в такому разі Ви можете подати заявку на участь у конкурсі самостійно. 

6. Чи може бути “Благодійний фонд підтримки ВПУ” заявником в цьому Грантовому конкурсі? 

Відповідно до п.2.1 Правил Грантового конкурсу, заявниками можуть бути неурядові неприбуткові організації, зокрема громадські та благодійні організації, зареєстровані згідно з законодавством України, які діють у партнерстві з закладом ПТО/ФПО, та мають досвід управління коштами та/або майном в сфері реалізації проєктів (реалізація хоча б одного проєкту, що передбачав управління грантовими коштами, які передбачають отримання грантів та/або цільового фінансування.  

Тож якщо ваш Благодійний фонд підтримки ВПУ відповідає цьому критерію (як і іншим критеріям до заявників) – він може брати участь у конкурсі. 

7. Чи може бути заявником  Установа “Агенції регіонального розвитку … області” якщо? Агенція згідно свого Положення є не бюджетна, не прибуткова установа, включена до Реєстру неприбуткових установ та організацій на підставі рішення контролюючого органу ДФС з ознакою неприбутковості 0048. 

Відповідно до п.2.1 Правил Грантового конкурсу, заявниками можуть бути неурядові неприбуткові організації, зокрема громадські та благодійні організації, зареєстровані згідно з законодавством України, які діють у партнерстві з закладом ПТО/ФПО, та мають досвід управління коштами та/або майном в сфері реалізації проєктів (реалізація хоча б одного проєкту, що передбачав управління грантовими коштами, які передбачають отримання грантів та/або цільового фінансування.  

Тож якщо Агенція регіонального розвитку Сумської області відповідає цьому критерію (як і іншим критеріям до заявників) – вона може брати участь у конкурсі, адже є неурядовою і неприбутковою організацією, слід буде тільки підтвердити досвід реалізації проєктів та управління грантовими коштами. 

 

Щодо кількості заявок, кількості професій/спеціальностей 

8. Чи може наша неурядова неприбуткова організація подати заявку на реалізацію проєкту більше ніж з одним закладом освіти? 

Так, може. Для спільної реалізації проєктів з профільними закладами освіти слід подавати окремі проєктні заявки на кожен із закладів. Принципи оцінювання заявок від одного заявника описані в п.4.3.4 Правил Грантового конкурсу: якщо Заявник подав більше 3 (трьох) заявок-концепцій на Конкурс – у такій ситуації розглядатимуться 3 змістовно різні проєктні пропозиції, які були подані останніми, а решта будуть відхиленими. 

9. Чи можемо ми, як неурядова неприбуткова організація, подавати в одній концепції два заклади освіти (ПТО та ФПО)? Чи для цього потрібно подавати дві окремі концепції? 

В аплікаційній формі заявки- концепції на участь у Грантовому конкурсі зазначено, що форма заповнюється окремо для кожного Цільового закладу освіти. У випадку, якщо Заявником проєкту є неурядова  неприбуткова організація, вона може подати до трьох окремих проєктів, спрямованих на різні Цільові заклади освіти – заклади професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти (далі – заклади ПТО, заклади ФПО). 

10. Чи  може більше одного гранту присуджуватися одній ГО, якщо вона подає дві заявки (кожна заявка передбачає окреме партнерство з навчальним закладом профтехосвіти)? Чи можуть присуджуватися гранти для двох навчальних закладів, якщо вони виступають відокремленими юридичними особами (самостійними), мають різні спеціальності переробної галузі, але рахуються відокремленими підрозділами одного вищого навчального закладу та локально знаходяться в одній області? 

Правила Грантового конкурсу не обмежують до одного кількість грантів для однієї ГО. Зверніть увагу, що в рамках конкурсу від одного заявника буде розглянуто максимум три заявки. Громадській організації – заявнику слід буде довести свою спроможність адмініструвати гранти у такому обсязі. Проте до фінансування оцінювальною комісією можуть бути запропоновані не більше 6 (шести) повних грантових заявок з найвищим рейтингом від одного регіону України (область або місто Київ). 

11. Скільки онлайн-анкет (Jot Forms) потрібно заповнити для подачі концепції на участь в Грантовому конкурсі, якщо хочемо для модернізації обрати 2 різні спеціальності? 

Будь ласка, зверніть увагу, що в аплікаційній формі (етап І), а саме питанням №19, передбачено внесення номеру та назви професії (у т.ч. з інтеграціями)/спеціальності, на модернізацію якої спрямовано проєкт Цільового закладу. І власне тут можна зазначити до 10 окремих професій/спеціальностей.  

Ознайомитися із запитаннями цієї аплікаційної форми можна за посиланням  (посилання призначене виключно для ознайомлення, а не заповнення). 

12. Що саме потрібно вказувати у першій колонці 19-го питання Аплікаційної форми заявки-концепції – «Номер та назва професії (у т.ч. з інтеграціями) / спеціальності»? 

У пункті 19 аплікаційної форми наведена таблиця, яку заявник заповнює спільно із Цільовим закладом освіти. Інформація для першої колонки – це номери і назви тільки тих професій/спеціальностей, фахівців з яких готує заклад освіти і на які буде скерована реалізація проєкту (дані відповідно до Класифікатора професій). Їх може бути до десяти. Друга колонка – це випадний список професій і спеціальностей з Додатку 2 до Правил Грантового конкурсу. Тут вам слід обрати те, що найбільше відповідає вказаному у першій колонці. У разі неповного збігу слід буде надати пояснення у наступній графі. 

13. Чи може один професійно-технічний заклад подати 2 заявки на різні спеціальності? Якщо немає досвіду грантового управління, але є управління проєктами, чи зарахується цей досвід? 

Правила Грантового конкурсу не забороняють одному заявнику подати більше ніж одну проєктну заявку. Також заклад освіти в межах одного проєкту може модернізувати від 1 до 10 професій / спеціальностей. 

Відповідно до п. 4.3.4. Правил Грантового конкурсу, якщо Заявник подав більше 3 (трьох) заявок-концепцій на Конкурс – у такій ситуації розглядатимуться 3 змістовно різні проєктні пропозиції, які були подані останніми, а решта будуть відхиленими.

Щодо прийнятності окремих професій/спеціальностей

14. Чи можемо ми подати заявку на конкурс, якщо наш заклад здійснює підготовку за спеціальністю X? 

Заявки на участь у Грантовому конкурсі приймаються за визначеними професіями та спеціальностями, які Ви можете знайти в Додатку 2 до Правил Грантового конкурсу. А самі Правила знаходяться за цим посиланням

15. Серед професій, за якими навчальний заклад здійснює підготовку є  електрогазозварник; електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах… Чи підходить якась з даних професій для участі у Вашому грантовому проєкті? 

Заявки на участь у Грантовому конкурсі приймаються за визначеними професіями та спеціальностями, які Ви можете знайти в Додатку 2 до Правил Грантового конкурсу. 

А самі Правила знаходяться за цим посиланням.

Зверніть увагу на те, що незабаром із закладами, які готують фахівців зі зварювання, буде працювати інша організація в рамках цієї ж Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery. 

16. Чи можна віднести професію Кухар широкого профілю для приготування страв до переліку категорій п.19 заявки (з випливаючого переліку професій 16.Харчові технології) 

Ні, професію Кухар широкого профілю для приготування страв в рамках даного грантового конкурсу не можна віднести до категорії «16. Харчові технології» – це відноситься лише до спеціальностей. 

17. Чи можемо ми подавати заяву, якщо назви нашої професії немає у переліку, тільки схожі? У нас досить поширена професія, яка теж актуальна Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. 

Заявки на участь у Грантовому конкурсі приймаються за тими професіями та спеціальностями, які зазначені в Додатку 2 до Правил Грантового конкурсу. 

Зверніть також увагу на те, що незабаром із закладами, які готують слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів, буде працювати інша організація в рамках цієї ж Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery. Будь ласка, слідкуйте за новинами, що стосуються Skills4Recovery. 

18. Чи можемо ми взяти участь у Грантовому конкурсі, якщо наше училище здійснює підготовку за інтегрованою професією “Столяр. Верстатник деревообробних верстатів”, зважаючи на те, що обидві професії містяться у цільовому переліку професій переробної промисловості? 

Як ви вірно зауважили, обидві професії зазначені у Додатку 2. Перелік професій переробної промисловості України для закладів ПТО та спеціальностей закладів ФПО Грантового конкурсу. Тому на конкурс може бути подана проєктна заявка, що буде скерована на підвищення привабливості освітньої пропозиції закладу, а також надання здобувачам освіти саме за цими професіями додаткових кваліфікацій і навичок, які потрібні на ринку праці.  

Питання №19 Аплікаційної форми для подачі заявки-концепції передбачає подачу назв професій в т.ч. з інтеграціями, тому в першому стовпці Ви можете продублювати цю назву двічі, а в другому стовпці зазначити обидві професії з випадного списку, яким вона відповідає. 

Проглянути форму можна за посиланням (посилання призначене виключно для ознайомлення, а не заповнення).

19. Чи може брати участь у конкурсі  спеціальність, яка не ліцензована у навчальному закладі на даний час, але з перспективою на її відкриття в процесі грантового конкурсу 

З огляду на те, що грантовий конкурс спрямовано на підтримку модернізації професійно-технічної освіти в Україні, в проєктній заявці слід вказати кількісні дані, що стосуються здобувачів і здобувачок освіти за професіями/спеціальностями, на які буде спрямований проєкт. Не маючи ліцензованої спеціальності, ви не зможете цього зробити. 

 

Щодо режиму навчання та загальної кількості здобувачів/здобувачок освіти в закладі 

20. Чи можна брати участь у конкурсі, якщо коледж зараз забезпечує освітній процес в дистанційному режимі, але плануємо з 1.09.2025 року організувати освітній процес в змішаному режимі? 

Відповідно до пункту 4.3.8 Правил Грантового конкурсу в рамках Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery “Підтримка модернізації професійно-технічної освіти в Україні – Первинна професійна підготовка-2025”, у ньому може брати участь заклад освіти, що здійснює навчання в очному режимі або в змішаному (очному/онлайн) режимі, тобто таке навчання повинно бути вже на момент подачі заявки. 

21. В пункті 16-му потрібно вказати формат навчання закладу освіти 2024 і 2025 року. Якщо до цього моменту навчання виконувалося тільки в офлайн форматі, проте на 2025-й рік плануються зміни, то який варіант вказувати? Брати лише відрізок часу на сьогоднішній день? 

У пункті 16 аплікаційної форми зазначте той формат навчання, який буде актуальним для вас на момент подачі заявки. 

22. Чи можемо ми подати заявку на участь у Грантовому конкурсі, якщо кількість здобувачів освіти в нашому закладі менше 400 осіб? 

Правила Грантового конкурсу чітко регламентують кількість здобувачів та здобувачок освіти у закладах, що подають проєктні заявки. 

З огляду на це заявки від закладів освіти, що налічують менше ніж 400 здобувачів/здобувачок освіти, будуть відхилені через невідповідність формальним критеріям для Заявників, які викладені, зокрема, у п.4.3.8 Правил Грантового конкурсу. 

23. В пункті 4.3.8. вказано, що заклад освіти для участі в Грантовому конкурсі повинен мати станом на 01.01.2025 р. контингент здобувачів державного замовлення не менше 400 осіб денної форми здобуття освіти. Коледж, крім державного замовлення, що перевищує 400 осіб, здійснює підготовку здобувачів ФПО також за кошти фізичних осіб. Чи можемо ми  в аплікаційну форму заявки-концепції (п.15, п.21, п.22, п.34 ) внести загальний контингент закладу/спеціальності, на модернізацію якої спрямовано проєкт? 

У проєктній заявці слід брати до уваги тільки здобувачів освіти за кошти державного (або регіонального) замовлення в рамках первинної професійної підготовки за цільовою професією (професіями). Прямими учасниками (бенефіціарами), які будуть охоплені діяльністю проєкту, можуть бути охоплені тільки вони. Натомість опосередкованими бенефіціарами вже можуть бути усі, хто отримує освітні послуги у вашому закладі. 

Щодо реалізації обов’язкових завдань та досягнення закладом цільових показників 

24. Чи можна готувати заявку на професію, на якій станом на 1.01.2025р. навчається менше 25 учнів? В перспективі на 1.09.2025р. контингент здобувачів освіти збільшиться, але буде все ще менше 25 учнів. В той же час в заявці буде також і інша професія, де контингент здобувачів освіти більший 25 осіб. Чи буде розглядатися така заявка? 

Зверніть увагу на показники, які слід буде досягнути у проєкті, вони описані в аплікаційній формі (п.34 за посиланням)   

Кількість здобувачів освіти, які упродовж дії проєкту отримають нові знання у рамках удосконалених навчальних програм та здадуть відповідний тест / оцінювання (принаймні, 25 осіб).  

Проєкт може включати кілька професій (до 10), якщо кожна з них внесена до Переліку професій переробної промисловості України для закладів ПТО та спеціальностей закладів ФПО Грантового конкурсу (див. Додаток 2 Правил конкурсу за посиланням). В такому разі, враховуватиметься загальна сума за усіма відповідними професіями/спеціальностями. 

З огляду на це ще раз проаналізуйте свої можливості та професії, на підготовку фахівців з яких варто скеровувати проєктну діяльність. Також слід добре обґрунтувати, чому саме до майбутніх фахівців цієї професії буде скеровано проєкт і як це пов’язано з потребами ринку праці. 

25. Оскільки терміни реалізації проєкту різняться з термінами навчального року і частково припадають на час канікул, чи можна організувати додаткові курси, заняття, додаткову професійно-практичну підготовка у роботодавців та кар’єрне консультування для випускників закладу, що закінчать навчання у 2025 році? Чи можна залучати до таких курсів, практик, консультацій випускників закладу освіти інших років? 

Грантовий конкурс не передбачає залучення випускників закладів освіти до участі в заходах, запланованих у рамках Завдання 2 і Завдання 3. 

26. Чи є обов’язковою умовою працевлаштування здобувачів/здобувачок освіти, які пройдуть додаткові курси і практику під час реалізації проєкту? Якщо так, то який відсоток працевлаштованих і протягом якого часу після проходження курсів/практики є прийнятним для виконання проєкту? 

З огляду на терміни реалізації проєктів, профінансованих в рамках грантового конкурсу, у період з 15.05.2025 до 30.04.2026, Фонд міжнародної солідарності не вимагатиме даних щодо працевлаштування здобувачів/здобувачок освіти, які пройдуть додаткові курси і практику під час реалізації проєкту. 

27. Чи можна включати до грантового проекту  окрім, здобувачів освіти, які навчаються в училищі на умовах бюджетного фінансування, ще й слухачів курсів ? 

В аплікаційній формі (п.19) слід зазначити тільки здобувачів освіти за кошти державного (або регіонального) замовлення в рамках первинної професійної підготовки за цільовою професією (професіями). Прямими учасниками (бенефіціарами), які будуть охоплені діяльністю проєкту, можуть бути тільки здобувачі освіти за первинною професійною підготовкою, натомість опосередкованими бенефіціарами вже можуть бути усі, хто отримує освітні послуги у вашому закладі. 

28. Чи потрібно в 21-му питанні Аплікаційної форми заявки-концепції («Зазначте загальну кількість здобувачів/здобувачок освіти за професією/спеціальністю (професіями/спеціальностями), що вказані у п.19») подавати інформацію щодо кількості здобувачів/здобувачок загальним числом чи розбити по спеціальностям/професіям? 

У пункті 21 аплікаційної форми слід зазначити сумарну кількість здобувачів/здобувачок освіти за усіма переліченими у п.19 професіями/спеціальностями станом на вказані дати. 

29. Пункт 35-й – які саме документи будуть вважатися підтвердженням проходження кваліфікації та участі у заходах проєкту? Пункт 36-й – чи могли би Ви навести приклад маркетингових інструментів, що саме тут мається на увазі? 

Таблиця у пункті 35 аплікаційної форми з кількісними показниками тісно пов’язана із завданнями, які слід реалізувати в рамках проєкту. Будь ласка, ознайомтеся з Довідковою таблицею 1: Принципи прийнятності витрат проєктів до Правил Грантового конкурсу. У ній вказано, які підтверджуючі документи мають бути надані до кожного із завдань.  

Ця таблиця також допоможе вам визначитися з маркетинговими інструментами для п.36 аплікаційної форми. 

30. Будь ласка, дайте пояснення, як відповісти на 36 пункт, а саме на 1-у та 2-у його частини. 

Дати вичерпну відповідь на ваше запитання без інформації про планований вами проєкт неможливо. Тому узагальнимо: у пункті 36 аплікаційної форми слід вказати три числа, як цього вимагає таблиця. 

Для прикладу: кількість розроблених для Цільового закладу маркетингових інструментів – якщо у проєкті буде: 1) інтернет-сторінка, 2) промоційний ролик, 3) День відкритих дверей – то тоді вказується цифра 3.  

Кількість осіб, яка у період дії проєкту буде охоплена цими маркетинговими інструментами: слід спрогнозувати скільки відвідувачів буде з моменту запуску модернізованої веб-сторінки закладу до моменту завершення проєкту (це число слід буде документально підтвердити статистикою веб-сторінки), скільки осіб перегляне промоційний ролик від моменту його створення до завершення проєкту, скільки учасників відвідає День відкритих дверей. Загальна кількість одним числом вказується у цьому рядку таблиці. 

Те саме з кількістю роботодавців переробної промисловості, з якими Цільовий заклад освіти упродовж дії проєкту підпише договори про співпрацю щодо підготовки кадрів за відповідною професією/спеціальністю. Зверніть увагу, що їх має бути принаймні 2 і вони мають бути підписані в період реалізації проєкту. Якщо плануєте більшу кількість договорів – вказуйте необхідне число. 

NB! Перелік маркетингових інструментів, наведений вище, є теоретичним, тільки для надання відповіді на ваше запитання. Для проєкту ви плануєте ті, які є актуальними і необхідними саме для вашого закладу освіти. 

31. За умовами грантового конкурсу зазначено, що здобувачам освіти необхідно організувати додаткову професійно-практичну підготовку на 40 годин. Це необхідно відобразити у завданні 3? 40 годин – це кількість аудиторних годин чи загальних? 40 годин – це окремий вид додаткової практики? Чи 40 годин можна розподілити між існуючими практиками (навчальна, технологічна, переддипломна)? 

Так, додаткову професійно-практичну підготовку у вимірі мінімум 40 годин слід відобразити у Завданні 3. Мінімум 40 годин – це додаткова практика поза межами наявних навчальних програм і планів на базі роботодавця. Ця додаткова професійно-практична підготовка не може включати аудиторні години чи будь-які інші типи занять у самому закладі освіти. 

32. Як розуміти “Розробка та оновлення навчальних програм (назва програм)”? Це мається на увазі навчальна програма окремої дисципліни (наприклад, “Читання креслень”), чи Освітня програма за окремою професією, наприклад “Кравець” в якій відображено усі дисципліни, які передбачені Державним стандартом професійно-техічної освіти і потрібно внести мінімум 20% змін у цю освітню програму, тобто вилучити неактуальні на даний час теми або дисципліни і замінити їх тими які є потрібними для роботодавців. 

Відповідно до додатку 1 Принципи прийнятності витрат в рамках Грантового конкурсу в рамках Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery «Підтримка модернізації професійно-технічної освіти в Україні-Первинна професійна підготовка-2025» під прийнятними заходами щодо виконання «Завдання 1. Модифікація навчальних програм у співпраці з роботодавцями галузі переробної промисловості» слід розуміти: розроблення/оновлення освітніх/освітньо-професійних програм в яких кількість доданих/змінених годин/тем складе 20% від загальної кількості годин, виділених на підготовку за професією/спеціальністю.                 

33. Ми акцентуємо увагу на наших здобувачах освіти, в рамках програми конкурсу, чи надаємо освітні послуги дорослому населенню? 

Прямими учасниками (бенефіціарами), які будуть охоплені діяльністю проєкту, можуть бути тільки здобувачі освіти за первинною професійною підготовкою, натомість опосередкованими бенефіціарами вже можуть бути усі, хто отримує освітні послуги у вашому закладі. 

34. Питання стосовно 20 запитання в формі заявки: що мається на увазі під контекстом “дружніх до довкілля навичок”? використання екологічного обладнання вторинної сировини? 

Щодо пункту 20 аплікаційної форми – без контексту вашого проєкту, запланованих заходів та специфіки закладу освіти не можемо дати чітку відповідь. Зазначимо, що спектр діяльності для формування дружніх до довкілля навичок може бути достатньо широким – від використання більш екологічного обладнання до інтеграції принципів сталого розвитку та екодизайну у професійну підготовку, використання екологічно чистих матеріалів та технологій у виробничому навчанні, запровадження практик енергоефективності та відповідального споживання ресурсів тощо. 

Щодо прийнятності (допустимості) витрат 

35. Чи має проєкт реєструватися в Секретаріаті Кабміну для можливості відшкодування ПДВ? 

Мультидонорська ініціатива Skills4Recovery “Підтримка модернізації професійно-технічної освіти в Україні, в рамках якої проводиться грантовий конкурс, не є проєктом міжнародної технічної допомоги, тому реєстрація профінансованих проєктів в Секретаріаті Кабміну не потрібна. 

Більше того, у разі якщо заявник вже має право на відшкодування мита, податків та зборів, включаючи ПДВ, на товари або послуги, у випадку, то такі витрати (вартість мит, податків і зборів) не вважатимуться прийнятними / допустимими для фінансування з коштів Конкурсу. 

36. Чи можна подаватися на Грантовий конкурс з ініціативою по закупівлі дефібриляторів для навчального закладу, як підтримка модернізації професійно-технічної освіти, а саме створення безпечного освітнього середовища, враховуючи професії/спеціальності переробної галузі промисловості, які в нас наявні? 

Основною метою Грантового конкурсу є підвищення привабливості професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти та освітньої пропозиції закладів ПТО/ФПО, а також надання здобувачам освіти додаткових кваліфікацій і навичок, які потрібні на ринку праці. 

Створення безпечного освітнього середовища не може бути ключовим аспектом пропонованих закладами освіти проєктів. Якщо заклад освіти готує фахівців у сфері переробки і в цих професіях існує великий ризик нещасних випадків, то придбання дефібриляторів можна було б трактувати як прийнятні витрати за умови впровадження курсів чи блоків навчальної програми, пов’язаних з наданням першої допомоги з їх використанням. 

37. Придбання програмного забезпечення за професією включати у витрати з придбання основних засобів- в межах 35% від фінансування?  

Придбання програмного забезпечення слід віднести до витрат, пов’язаних із виконанням Завдання 5. Закупівля навчального обладнання. 

38. Чи можна за грантові кошти робити косметичний ремонт або поліпшення технічних умов робочого місця? До прикладу, для облаштування приміщення підготовки кухарів ремонтні роботи з підводом ліній належного електропостачання для нормального функціонування закупленого обладнання. Також, до прикладу, роботи пов’язані з облаштування робочого/навчального місця для машиніста холодильних установок (до прикладу, незначні косметичні роботи пов’язані з встановленням витяжки). 

Косметичні/поточні/капітальні ремонтні роботи не є прийнятними витратами у проєкті. Натомість ті роботи, що безпосередньо пов’язані з монтажем і налаштуванням обладнання, закупленого для досягнення Завдання 1, можуть бути визнані прийнятними витратами. 

39. Чи можна в рамках “Завдання 6. Маркетингової діяльності” оплатити таргетовану рекламу для популяризації професії “Кондитер” за агітації на її вступ? Також чи можна придбати в рамках даного завдання фотоапарат для фільмування, фіксації усіх заходів з подальшим їх публікуванням в соцмережах та на створеному сайті проєкту і взагалі створення візуального контенту за даною професією?   

Такі витрати для виконання Завдання 6 можна включити до бюджету проєктної заявки. 

Інші та/або процедурні питання 

40. До якої дати потрібно подати заявку? Чи була наша заявка успішно розглянута? 

Дати завершення всіх етапів конкурсу описані в графіку на сайті

41. Якщо немає досвіду грантового управління, але є управління проєктами, чи зарахується цей досвід? 

Досвід управління проєктами варто описати у п.8 аплікаційної форми, зазначивши яке було джерело їх фінансування. 

42. Наш заклад має юридичну адресу в Донецькій області. З початку воєнних дій училище було релоковане в Дніпропетровську область (машинобудівний профіль) та в Тернопільську область (побутовий профіль). Який регіон ми можемо обрати для реалізації умов Грантового конкурсу? Донецьку область ми можемо розглядати? 

За Правилами Грантового конкурсу навчальний заклад, що братиме у ньому участь, повинен здійснювати діяльність на підконтрольній Україні території. Для реалізації проєкту заклад освіти повинен обрати той регіон, в якому здійснюється навчання за професіями/спеціальностями, на модернізацію яких буде спрямована проєктна діяльність.  

Звертаємо вашу увагу, що Грантовий конкурс скерований тільки до тих закладів освіти, які готують фахівців, перелічених у Додатку 2. Перелік професій переробної промисловості України для закладів ПТО та спеціальностей закладів ФПО Грантового конкурсу в рамках Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery “Підтримка модернізації професійно-технічної освіти в Україні – Первинна професійна підготовка-2025” (за посиланням).

Крім того, звертаємо вашу увагу також на те, що у разі дотримання усіх вищезазначених умов, заявник може подати до 3 (трьох) заявок-концепцій на Конкурс (див. п.4.3.4 Правил Грантового конкурсу). 

43. Наш навчальний заклад надіслав заявку, підкажіть, будь ласка, чи є якісь зауваження, або щось треба виправити? 

Фонд міжнародної солідарності не надає коментарів чи зауважень у процесі подання заявок на грантовий конкурс. Заявники отримають інформацію щодо результатів формального оцінювання – відхилення або прийняття до подальшого розгляду їхньої заявки-концепції (І етап) шляхом інформування на електронну адресу, вказану у заявці-концепції, не пізніше 20.02.2025.  

Проте ви маєте змогу самостійно проаналізувати вже подану вами заявку щодо можливостей її покращення – після додаткового ознайомлення з правилами грантового конкурсу, відповідями на типові запитання на нашій веб-сторінці та переглядом онлайн-зустрічі, що відбулася 06.02., та до 23:59 18 лютого 2025 року подати її ще раз.  

Відповідно до п. 4.3.4. Правил Грантового конкурсу, якщо Заявник подав більше 3 (трьох) заявок-концепцій на Конкурс – у такій ситуації розглядатимуться 3 змістовно різні проєктні пропозиції, які були подані останніми, а решта будуть відхиленими. 

44. Наш заклад освіти є бюджетною установою і не є платником ПДВ. Чи при отриманні гранту в розмірі, що перевищує 1 млн грн, не потратить  установа до категорії платників ПДВ? 

Відповідно до чинного законодавства України, зокрема до Податкового кодексу України (ПКУ), бюджетна установа, яка отримує грант, не стає автоматично платником ПДВ, якщо цей грант не є оплатою за товари чи послуги. 

Згідно з п. 181.1 ПКУ, реєстрація платником ПДВ є обов’язковою, якщо протягом останніх 12 календарних місяців загальна сума від здійснення операцій, що підлягають оподаткуванню ПДВ, перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ). 

Однак, якщо грант не передбачає постачання товарів чи послуг у розумінні ПКУ, а є цільовим фінансуванням (наприклад, на розвиток, підтримку проєктів чи інституційну діяльність), то він не є об’єктом оподаткування ПДВ відповідно до пп. 197.1.15 ПКУ. 

Таким чином, отримання гранту понад 1 млн грн не тягне за собою обов’язкової реєстрації бюджетної установи платником ПДВ, якщо ці кошти не пов’язані з постачанням товарів чи послуг, які підлягають оподаткуванню. 

45. Чи могли би ми здійснити в вашому проєкті у ролі менторів/експертів, можливо навчання для педагогів по розробці і складанню освітніх програм та затосуванню різних інструментів профорієнтаційної роботи з людьми різної вікової категорії? 

Умови Грантового конкурсу не передбачають набору додаткових менторів/експертів до команди програми.  

Проте, якщо ваша організація відноситься до числа громадських та благодійних організацій, зареєстрованих згідно з законодавством України, і має досвід управління коштами та/або майном в сфері реалізації проєктів, які передбачали отримання грантів та/або цільового фінансування, то ви можете подати до трьох заявок у партнерстві з закладом ПТО/ФПО (див. п.2.1 Правил Грантового конкурсу).

Крім того, звертаємо вашу увагу на те, що оплата за навчання/ підвищення кваліфікації, стажування педагогічних працівників є прийнятною (дозволеною) витратою для Завдання 1. «Модифікація навчальних програм  у співпраці з роботодавцями галузі переробної промисловості» відповідно до Додатку 1. Правил Грантового конкурсу. Радимо вам ознайомитися також з іншими принципами прийнятності витрат проєктів для кращого розуміння можливостей вашої участі у Грантовому конкурсі. 

46. Для відповідей онлайн-анкети для подачі концепції на участь в Грантовому конкурсі зазначені обмеження по кількості знаків. Рахувати кількість знаків потрібно з пробілами чи без? 

Під час заповнення аплікаційної форми (JotForm) дійсно встановлене обмеження на кількість символів у відповідях на деякі запитання. Звертаємо Вашу увагу, що враховуються всі символи, включно з пробілами. 

 

Обґрунтування оцінки заявок і доопрацювання відповідно до рекомендацій 

У інформації, наданій нам за результатами 1-ого етапу конкурсу, наш проєкт отримав 6 балів з 10 за критерієм “наскільки обґрунтовані та підтверджені задекларовані заявником обсяги підготовки за професіями”. Чи не могли б Ви роз’яснити в чому виникла проблема, адже ми вносили інформацію про кількість здобувачів освіти у відповідності до нашого контингенту, що відповідає даним ЄДЕБО. 

Критерій 1.3 є суто статистичним (на відміну від усіх інших, яким надається експертна оцінка членами Оцінювальної комісії). Оцінка 6 балів з 10 не означає, що заявник погано пояснив чи не надав якоїсь інформації, проте лиш те, що на основі таких показників як «Кількість здобувачів освіти, які упродовж дії проєкту отримають нові знання та складуть відповідний тест оцінювання» та «Частка здобувачів освіти, які упродовж дії проєкту пройдуть додаткову професійно-практичну підготовку у роботодавців галузі переробної промисловості, від загальної кількості здобувачів освіти, які отримають нові знання» ваш цільовий заклад має трошки гірші показники ніж інші цільові заклади в рамках Конкурсу і його фінансування може виглядати дещо менш “обґрунтованим” з точки зору грантодавця. Проте, слід зауважити, що це теж гарна оцінка в межах даного критерію, а сам критерій має відносно невелику вагу при прийнятті остаточного рішення. 

У листі з інформацією про проходження в другий тур у нас було декілька зауважень, наприклад, “Необхідно детальніше описати навички, які отримають особи, охоплені проектом”, нам потрібно їх описувати у цій заявці і якщо так, то в якому розділі? 

Відповіді на усі зауваження та рекомендації за результатами оцінювання заявки-концепції ви можете вносити до п.12 повної грантової заявки. Це напряму не змінює оцінки, набраної вашою заявкою під час першого етапу Конкурсу, проте сприяє більш цілісному сприйняттю вашої повної грантової заявки і у багатьох випадках розкриває взаємозв’язки між різними компонентами (наприклад, між завданнями, цільовими показниками та бюджетом проєкту). 

Нам було рекомендовано додати посилання на дослідження, рейтинги або офіційні дані (центр зайнятості, асоціація роботодавців, державні установи). Чи потрібно зробити це у п. 12 Заявки із зазначенням, що це є виконанням рекомендації Оцінювальної комісії? 

Так, ви можете доповнити свою відповідь щодо обґрунтування відповідності вказаних вами професій/спеціальностей, на модернізацію яких спрямовано проєкт, потребам ринку праці вашого регіону у п.12 повної грантової заявки. 

Для покращення заявки нам рекомендовано описати формування навичок. Будь ласка, конкретизуйте в якому напрямку думати і що може бути прикладом.  

У п.20 заявки першого етапу відбору слід було описати як зміни в навчальних програмах вплинуть на набуття цифрових та/або “м’яких” та/або підприємницьких та/або дружніх до довкілля навичок. Тобто, що вмітиме/зможе робити майбутній фахівець (напр., пекар-кондитер): обслуговувати обладнання ХХХ, використовувати енергозберігаючий підхід до …., зможе застосовувати на практиці технології…, вмітиме працювати в команді…. тощо.  

Якщо ви вважатимете за необхідне, то на етапі повної заявки цю інформацію можна буде викласти у п.12 аплікаційної форми. 

Ми отримали за підсумками І етапу конкурсу таку рекомендацію: “Описана проєктна діяльність стосується транспортного сектору, який не підтримується цим конкурсом. Заявник повинен був би зробити глибокий аналіз змісту заявки з точки зору тих професій, які претендують на підтримку згідно Умов Грантового Конкурсу.” Чи можна більш детально розкрити цю рекомендацію з огляду на те, що одним з основних підприємств, з яким ми будемо співпрацювати є підприємство ХХХ – представник переробної промисловості субсектору “Виробництво автотранспортних засобів”? Вони зацікавлені в наших випускниках спеціальності ХХХ, готові взяти на роботу всіх наших випускників і запропонували внести в програми зміни, які відображені в аплікаційній формі. 

Будь ласка, подайте в аплікаційній формі у пунктах 13.1 та 13.3 інформацію, яку Ви зазначили у запитанні. Прохання зазначити, що роботодавець, з яким у вас підписано угоду і який братиме участь у роботі над зміною навчальної програми, а також у якого проводитимуться додаткові практичні заняття, належить до сектору виробництва. 

Крім того, будь ласка, детально опишіть бізнес-профіль роботодавця, з яким ви співпрацюєте, зробивши акцент на приналежність роботодавця до сектору виробництва. 

Ми отримали рекомендацію розглянути необхідність заходів щодо використання та необхідність закупівлі фрезерних та токарних верстатів. Чи потрібно додати більше обґрунтування, чому це обладнання необхідне? Чи загалом переглянути необхідність закупівлі обладнання? 

Експерти не побачили у вашій заявці на І етап достатньої аргументації закупівлі цього обладнання та опису, як його використання буде інтегроване у навчально-виробничий процес, пов’язаний із досягненням Завдання 1 проєкту. На етапі повної заявки цю інформацію можна буде викласти у п.13.5. аплікаційної форми. 

 

Планування бюджету проєкту 

Яку суму можна закласти на завдання 7 (Адміністрування проєкту), якщо була отримана рекомендація зменшити витрати на це завдання, які перевищують 15% від вартості гранту (на 450 грн.), і водночас рекомендована до фінансування сума була зменшена до 2000000 грн. 

Оскільки за спільним рішенням Оцінювальної комісії рекомендована до фінансування максимальна сума гранту була зменшена до 2000000 грн, то відповідним чином зменшується і максимальна сума на завдання 7 “Адміністрування проєкту” до 300000 грн (не більше 15% від суми гранту). Зверніть, будь ласка, увагу, що подібним чином зменшується і частка витрат на завдання 5 “Завдання 5. Закупівля навчального обладнання” – до 700000 грн (не більше 35% від суми гранту). 

Чи можемо ми рамках затвердженого бюджету змінювати суми завдань (до прикладу зменшити суму завдання 1 і збільшити суму завдання 3), оскільки зараз ми проводимо детальніше консультування з експертами щодо проведення заходів і їх вартість трішки відрізняється від попередньо запланованої. 

Так, проте такі зміни повинні бути логічно обґрунтованими (причини таких змін ви можете викласти у п.12 повної грантової заявки) і загальна сума проєкту не повинна бути нижчою від мінімального порогу фінансування гранту, вказаного в Правилах Конкурсу – 1 734 736,00 грн, і не повинна перевищувати розміру бюджету, погодженого членами Оцінювальної комісії після етапу І та вказаного в електронному листі до вас – Х ХХХ ХХХ,ХХ грн. також повинні бути збережені порогові суми на адміністрування проєкту (до15%) та на закупівлі (до 35%). 

Якщо для проведення практичних занять закуповується сировина, витратні матеріали тощо чи можна у бюджеті вказувати статтю “витратні матеріали для проведення Міні-курсу «Інноваційні технології у виробництві крафтових сирів”, розшифровка витрат додається, одиниця – набір, кількість – 1, вартість ХХХХ грн.? 

Так, можна таким чином описати статтю витрат у бюджеті проєкту. 

Якщо в бюджеті стаття витрат “Онлайн-тренінг «Цифрові інструменти для освітньої діяльності», вартість – 40 000,00 грн, одиниця – послуга , кількість – 1, чи можна після назви статті додавати уточнюючу інформацію, наприклад: 8 осіб * 5 000,00 грн? 

Так, можна так уточнити в описі самої статті бюджету, щоб був зрозумілий розрахунок вартості послуги. 

У Завданні 5 Закупівля обладнання передбачає витрати пов’язані з монтажем і налаштуванням обладнання для роботи. Чи входять ці витрати у 35% дозволених витрат на закупівлю обладнання? Чи можна закладати додатково кошти на це? 

Загальний розмір бюджету для Завдання 5 не повинен перевищувати 35% бюджету проєкту. Тобто це витрати і на закупівлю, і на монтаж та налаштування. Витрати на монтаж та налаштування також можуть бути покриті з інших, ніж грант, коштів, проте це слід чітко зазначити в проєктній заявці, щоб в оцінювачів не склалася думка, що є ризик того, що придбане обладнання не буде введене в експлуатацію. 

Чи могли би ви поділитися шаблоном форми бюджету, оскільки у текстовій формі заявці для ознайомлення не відкривається посилання? 

В аплікаційній формі для ознайомлення посилання на файл з шаблоном бюджету робоче, ймовірно, проблема у налаштуваннях вашого Інтернет-браузера. Проте ви можете завантажити шаблон бюджету за посиланням. 

Чи потрібно додавати до форми Бюджету окремими файлами переліки витратних матеріалів для курсів, практик, майстер-класів, тренінгів тощо, якщо такі витрати прописуються в бюджеті окремими рядками? 

Відповідно до правил грантового конкурсу додаткові файли до бюджету не є вимогою. Заявник, на власний розсуд, може такі файли додати, проте зважайте на те, щоб уникати надмірної деталізації. Для прикладу, описуючи канцтовари, необхідні для тренінгу, достатньо написати: Канцтовари (перелік того, що плануєте купувати… напр., папір білий, кольоровий А4, папки, ручки, ідентифікатори, папір фліпчартний, маркери …. ) – 1 комплект х ХХХХ грн./комплект = ХХХХ грн.  

Яким чином підтверджувати видатки на оплату праці залучених до проєкту педагогів і працівників училища? Умовно, якщо визначено, що бухгалтер, закріплений за проєктом буде одержувати 2 тис. грн./міс.? Майстер виробничого навчання, який проводитиме додаткові заняття в обсязі 24 акд. год.?  

Підтверджувати видатки на оплату праці на етапі підготовки проєкту не потрібно. Зважайте на те, що оцінювачі проєктів достатньо добре обізнані зі сферою освіти та громадським сектором України, тож орієнтуються у актуальному розмірі гонорарів та оплати праці. Звертаємо увагу, що якщо з позабюджетних коштів заклад освіти може виплачувати винагороду за більш конкурентними ставками, ніж передбачено тарифною сіткою, ви можете це враховувати при плануванні бюджету. 

Чи можна в Бюджеті  статтю “Витрати на обладнання” вказати одним рядком, а весь перелік (27 позицій) надати у додатку? 

Надмірне узагальнення при складанні бюджету таке ж небажане, як і надмірна деталізація. Спробуйте розбити свій бюджет за категоріями (наприклад, за функціональним призначенням), подібно до інформації поданої вами у заявці-концепції, наприклад: 1. обладнання для виробництва крафтових хлібів (…), 2. обладнання для виробництва крафтових сирів (…), 3. обладнання для виробництва цукерок (…), 4. обладнання для переробки м’яса (…), 5. плита індукційна, 6. комплект обладнання з VR-гарнітури та контролерів для впровадження VR/AR технологій. Найбільш вартісне обладнання можна винести окремими статтями. Загалом, оптимальна кількість статей в межах одного завдання – 5-15 шт., проте за потреби ви можете додати додаткові рядки. 

Яким чином врахувати можливість підвищення ціни на обладнання?  Чи можна  в додатку до Бюджету  після підсумка витрат на обладнання  додати рядок «Інфляційні витрати на обладнання» розрахувавши їх як 0,7% від загальної вартості обладнання? 

Додавати інфляційні очікування окремим рядком до бюджету не можна. Проте, ви можете збільшити на раціональний показник очікуваної інфляції самі витрати на закупівлю обладнання. Якщо ж у вас є обґрунтовані очікування щодо значного підвищення витрат на якесь обладнання, то краще чітко зазначити це в додатку до бюджеті або в п.12 аплікаційної форми. 

Чи потрібно підтверджувати відповідними комерційними пропозиціями і/або скрінами з ціновими позиціями сторонніх постачальників товарів/послуг УСІ планові витрати? Мова не йде про ключові витрати (обладнання, курси для педагогів тощо), а про папір, круасани, чай, каву для кава-брейків, тощо. 

На етапі підготовки проєктів немає вимоги надавати комерційні пропозиції та підтверджувати вартість тих чи інших товарів або послуг, передбачених у бюджеті проєкту. Такі документи можуть бути необхідними пізніше – на етапі підписання грантових угод з переможцями грантового конкурсу. 

 

Завдання та індикатори 

Оновлення навчальних програм відповідно до потреб роботодавців повинно охопити 20% від загальної кількості годин програми. Підкажіть, будь ласка, якими індикаторами буде вимірюватися, наскільки оновлена навчальна програма? 

Внесення змін до ОПП проводиться з дотриманням діючих рекомендацій, нормативних документів у співпраці з роботодавцями, які здійснюють свою діяльність у переробній промисловості. Внесені зміни до освітньо-професійної програми будуть визначатися співвідношенням внесених змін до загальної кількості годин ОПП і це буде дорівнювати 20%. 

Доброго дня. Чи коректно буде додати курси підвищення кваліфікації до заходів в рамках Завдання 3. «Додаткова професійно-практична підготовка у роботодавців галузі переробної промисловості? Якщо ні, вкажіть в яке саме 

Якщо йдеться про підвищення кваліфікації педперсоналу закладу, то ці витрати можливі в рамках Завдання 1 (ті, що пов’язані з викладанням зміненої навчальної програми) або в рамках Завдання 5 (ті, що пов’язані з вмінням обслуговувати нове придбане обладнання). Цільовою аудиторією Завдання 2 і Завдання 3 є виключно здобувачі та здобувачки освіти вашого закладу. 

Чи стосується Завдання 1 зміни навчальних планів для здобувачів освіти? У прикладі який був наведений у конференції 13.03.25 в учасниках заходу «круглий стіл» не були вказані здобувачі освіти. 

До Завдання 1. Модифікація навчальних програм у співпраці з роботодавцями галузі переробної промисловості найбільше будуть залучені педагогічні працівники закладу освіти та роботодавці регіону. Проте найбільшу користь від реалізації цього Завдання 1 отримають саме здобувачі освіти – через отримання сучасніших знань та набуття навичок, що зроблять їх затребуваними на ринку праці. Слайд у презентації був лише ПРИКЛАДОМ і не передбачає прямого копіювання у вашу проєктну заявку. Якщо ви вважаєте за потрібне залучити до обговорень зміни навчальних програм здобувачів освіти вашого закладу, ви можете це зробити, залучаючи їх до заходів Завдання 1. 

Щодо п. 13.1 Аплікаційної форми до ІІ етапу. Поясніть, будь ласка, механізм розрахунку змін до освітньої програми в межах 20% при загальній кількості 5400год.В результаті внесених змін загальна кількість годин не змінюється. Варіанти змін: а) В програмі дисципліна загальною кількістю 90 год. вилучається. Замість неї вводиться інша дисципліна з такою ж кількістю годин. При розрахунку змін це вважається 2 зміни і вони розраховується окремо, чи одна? Як виконується розрахунок: кількість год. на дисципліну ділиться на загальну кількість годин за освітньою програмою? (90:5400Х100)=1.67%. б)В дисципліні заг. кількістю 90 год. змінюються теми в обсязі 60 год. Як виконується розрахунок: кількість год. на дисципліну, які змінилися ділиться на загальну кількість годин за освітньою програмою? (60:5400Х100)=1.11% чи кількість год. на дисципліну, які змінилися ділиться на загальну кількість годин з дисципліни? (60:90Х100)=66.67% . в)В дисципліні заг. кількістю 90 год. змінюються співвідношення між кількістю лекційних год. і практичних. Як виконується розрахунок? 

Ви вірно зрозуміли підходи до виконання цього завдання і запропонували варіанти розрахунку внесених змін до програми.  

20% змін до ОПП розраховується від загальної кількості годин ОПП. Якщо ОПП містить 5400 годин то зміни мають торкнутися 1080 годин. До змін освітніх програм враховується як зміна тематики окремих годин, так і заміна теоретичних годин практичними, заміна дисципліни (замість однієї вводиться інша, це рахується як одна зміна), введення нових, сучасних курсів за вибором тощо. Якщо в межах 90 годин ви змінюєте співвідношення теоретичних і практичних то покажіть скількох годин стосуються ті зміни, за таким самим підходом розрахуйте відсоток змін. Для того щоб досягнути бажаного результату у 20% Вам ймовірно прийдеться переглянути програми підготовки з різних дисциплін, спільно з роботодавцями змінити їх. 

Є деякі суперечливості. В Додатку 1 до Правил Грантового конкурсу в Довідковій таблиці 1: Принципи прийнятності витрат проєктів в Завданні 1 вказано, що модифікація навчальних програм повинна складати 20% змісту програми, а в Аплікаційній формі до ІІ етапу конкурсу п.13.1 вказано, що оновлення навчальних програм повинно охопити 20% від загальної кількості годин програми. Це трохи різні речі. Наприклад, зміну в навчальній програмі компетентностей та програмних результатів навчання не можна виміряти годинами. В той же час зміна в навчальній програмі при загальній кількості годин 5400 потягне за собою при зміні кількості годин на 20% -1080 год. Це майже рік навчання. 

Наш грантовий конкурс передбачає модифікацію змісту підготовки кадрів для потреб переробної промисловості. В рамках конкурсу будуть підтримані заявники які змінять 20% від загальної кількості годин програми. У Вашому випадку при загальній кількості 5400 годин зміни мають торкнутися 1080 годин програми. Внесення змін повинно відбуватися у межах власних повноважень з урахуванням розділу VIII наказу Міністерства освіти і науки України від 01.07.2021 № 749, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2021 р за № 1608/37230. 

Чи маємо право в робочому навчальному плані перенести кількість годин виробничого навчання в лабораторії закладу на виробниче навчання на підприємстві з метою організації додаткових годин (42 год.) виробничої практики в умовах підприємства.? 

Так звичайно, Ви маєте право перенести години виробничого навчання у робочому навчальному плані. В межах годин робочого навчального плану у Вас не відбудеться змін, а програма виробничого навчання зміниться змістовно у межах 42 годин. 

Як нам забезпечити 40 годин виробничого навчання для неповнолітніх осіб (як зазначалось на зустрічі), якщо згідно з законодавством ми не можемо проводити виробниче навчання більше ніж 35 годин саме для них? 

На студентів (учнів), які проходять практику на підприємстві (організації, установі), поширюється законодавство України про працю та правила внутрішнього трудового розпорядку підприємства (організації, установи). Норми тривалості робочого часу учнів також регламентуються законодавством про працю і згідно ч.1 ст.51 Кодексу законів про працю України, у віці 16-18 років становлять 36 годин на тиждень; у віці 15,16 років – 24 години на тиждень. 

Мінімальну тривалість додаткових практичних занять у працедавців у 40 годин встановлено з огляду на те, що ці години учень може «назбирувати» протягом тривалішого періоду часу (навіть кількох місяців), а не протягом одного календарного тижня. 

За професією “Слюсар-ремонтник” відсутні суб’єкти підвищення кваліфікації, які могли б видати документи про стажування/навчання/підвищення кваліфікації педагогічних працівників з відповідним їх обліком (з номером та серією). Є можливість пройти стажування на підприємстві, яке видасть відповідний наказ про такий вид діяльності, а по закінченню – свідоцтво або сертифікат з переліком отриманих компетентностей, але без номера, серії. Чи можливий такий варіант документу для педагогічних працівників? На жаль, інших варіантів немає. Є виробничі підприємства, які згодні навчати та підвищувати кваліфікацію, але видавати ліцензовані документи не мають можливості 

Правила грантового конкурсу не містять чітких вимог щодо суб’єктів, які можуть підвищувати кваліфікацію педагогічних працівників цільових закладів освіти. Звертаємо вашу увагу на пункт 24 Постанови КМУ № 800 від 21.08.2019 р. “Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників”: “Результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження. Результати підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації визнаються рішенням педагогічної (вченої) ради відповідного закладу освіти. Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників закладів освіти встановлюється педагогічними (вченими) радами відповідних закладів освіти.” Тому це у компетенції закладу освіти – визнати результати підвищення кваліфікації педагогічних працівників в описаній у вашому запитанні ситуації. 

Підкажіть будь ласка, чи можемо ми в рамках проекту провести підвищення кваліфікації викладачів, у даному випадку одноденний воркшоп у іншій країні? Їх навчальний заклад проводить навчання, якого на даний час нема в Україні і це стосується тем ресурсозабезпечення під час приготування їжі та безвідходного виробництва на новітньому устаткування провідних гастро фірм, вартість такого курсу 50€ за 1 людину. Дана специфіка перетинається із модифікацією навчальних програм, запланованої в проекті. Після навчання учасники отримують сертифікат. Курси проводяться в місті ХХХ що в принципі не далеко (ХХХ км) від міста ХХХ, де розташований наш заклад. Якщо можна проводити таке підвищення кваліфікації, то чи дозволяє програма оплачувати такі витрати? 

Відповідно до Додатку 1. Принципи прийнятності витрат Правил Грантового конкурсу (пункт 5) неприйнятними (недопустимими) витратами вважаються зокрема, але не виключно:  

  • витрати на закордонні подорожі.

Таким чином і витрати, що пов’язані із цими подорожами (як-от проходження навчання закордоном), не можуть бути покриті з коштів проєкту. 

 

Надавачі послуг, трудові відносини, поєднання функцій та оплата праці 

Юридичні відносини працівника навчального закладу ( проводить навчання для викладачів/ учнів /розробляє навчальний інструментарій/ модифікує навчальні програми тощо) та заявника за проєктом оформляються договором цивільно- правового характеру?  

Так, юридичні відносини працівника навчального закладу та заявника за проєктом оформляються договором цивільно-правового характеру. NB! Якщо заявником є громадська організація, а працівник цільового закладу є ФОПом з відповідними КВЕДами – то можливо також укладення договору про надання послуг. 

Якщо послуга виконується за договором ЦПХ чи можна у вартість враховувати єдиний соціальний внесок 22%, який згідно законодавства має сплатити заявник  Тобто: вартість послуги за модифікацію навчальних програм 20 000,00, а у бюджет проставляємо 24 400,00 ( 20000,00*122 /100) 

Всі нарахування на фонд оплати праці, передбачені законодавством України, включаються у бюджет проєкту. 

При розрахунку вартості послуг, наданих працівником навчального закладу (кількість затрачених годин * розцінка за годину), чи потрібно дотримуватись діючих в навчальному закладі розцінок? 

Якщо заявником є заклад освіти, він не може порушувати вимоги нормативних документів, якими регламентується робота закладу. Натомість якщо ці нормативні документи не регламентують витрати з позабюджетних коштів, то витрати на оплату праці та гонорари можуть бути більш конкурентними. 

Прохання надати консультацію з фінансового питання: допустимі межі оплати години керівників, менеджерів, менторів, які будуть працювати у проєкті, також педагогів закладу та залучених консультантів, експертів. На які документи можна посилатися з оплати праці. 

На етапі підготовки проєктів грантонадавачі зазвичай не встановлюють меж оплати праці. Проте заявники повинні діяти в межах чинного законодавства України та нормативних документів, які регламентують діяльність закладу, установи чи організації. Якщо з позабюджетних коштів ви можете виплачувати гонорари, що є більш конкурентними, ніж встановлено тарифною сіткою, то можете їх планувати у бюджеті проєкту.  

Також на етапі підписання договору про надання цільової фінансової допомоги (гранту) із заявником можуть бути проведені переговори щодо коригування певних статей бюджету, якщо надавачу гранту вони будуть видаватися необґрунтованими. 

Чи може директор благодійного фонду бути керівником проєкту і отримувати кошти за це керівництво по договору ЦПХ і чи може проводити додаткові курси для здобувачів та отримувати плату за них? 

Так, директор фонду може бути керівником проєкту і отримувати гонорар координатора за договором ЦПХ. Поєднання адміністративних функцій у проєкті та будь-яких інших функцій, пов’язаних із реалізацією завдань 1-6, веде до конфлікту інтересів. 

Чи може бухгалтер проєкту (не благодійного фонду) проводити додаткові курси для здобувачів і отримувати кошти за це по окремому договору ЦПХ? 

Поєднання адміністративних функцій у проєкті (в т.ч. бухгалтера) та будь-яких інших функцій, пов’язаних із реалізацією завдань 1-5, веде до конфлікту інтересів. 

Чи можна, щоб координатор проєкту бути залученим до проведення активностей, якщо він є працівником закладу і має відповідні компетентності? Чи координатор може виконувати лише адміністративні функції? 

Поєднання адміністративних функцій у проєкті та будь-яких інших функцій, пов’язаних із реалізацією завдань 1-6, веде до конфлікту інтересів. 

Ми у закладі маємо Положення про міжнародну співпрацю. У ньому прописані і гонорари за виконання робіт, погоджені нашою Педагогічною радою і затверджені директором закладу. Чи у даному проєкті ми можемо користуватись розцінками на оплату гонорарів своїм працівникам згідно нашого Положення, чи мусимо використовувати виключно тарифну сітку працівників закладу? 

Ви можете застосовувати норми Положення про міжнародну співпрацю, якщо воно не суперечить вимогам законодавства України. 

При залученні до занять викладачів училища, вартість години, відповідно тарифної ставки становить: викладач-методист – 144,98 грн, а викладач вищої категорії – 128,87 грн. При залученні сертифікованих тренерів для проведення додаткових занять та курсів, вартість їх послуг коштує – 4 тис. грн за заняття (тривалістю 7 годин). Чи можна закладати такі кошти в бюджет проєкту? 

На етапі підготовки проєктів грантонадавачі зазвичай не встановлюють межі оплати праці. Заявники повинні діяти в межах чинного законодавства України. Якщо заявником є заклад освіти, він повинен керуватися вимогами нормативних документів, якими регламентується розмір оплати праці. Натомість якщо ці нормативні документи не регламентують витрати з позабюджетних коштів, то витрати на оплату праці та гонорари можуть бути більш конкурентними, ніж передбачено тарифною сіткою, – як для педагогічних працівників, так і для зовнішніх експертів. 

Чи можемо до програмних витрат, що стосуються оплати праці, планувати більші суми, ніж встановлена оплата за тарифною сіткою або погодинна оплата, яка застосовується в закладах освіти, оскільки станом на березень 2025 року вона складає 91,06 грн. за годину? Передбачено залучення представників підприємств, інших фахівців, також і для викладачів, які плануються бути задіяними в проєкті, робота в проєкті є додатковим навантаженням та новим видом діяльності, тому такий розмір оплати праці є неприйнятно малим. 

Заявники повинні діяти в межах чинного законодавства України. Якщо заявником є заклад освіти, він повинен керуватися вимогами нормативних документів, якими регламентується розмір оплати праці. Натомість якщо ці нормативні документи не регламентують витрати з позабюджетних коштів, то витрати на оплату праці та гонорари можуть бути більш конкурентними, ніж передбачено тарифною сіткою, – як для педагогічних працівників, так і для зовнішніх експертів. 

 

Політика закупівель 

Який поріг тендерної суми? 

Будь-які закупівлі в рамках Проєкту повинні здійснюватися з забезпеченням прозорості, можливості перевірки достовірності, рівного поводження, і недискримінації. У разі якщо очікувана вартість закупівлі перевищить 200 тис. грн щодо товарів та послуг та 1,5 млн. грн. щодо робіт, Виконуючий партнер зобов’язується здійснювати таку закупівлю виключно шляхом оголошення відкритого конкурсу з метою забезпечення можливості подання пропозицій всіма заінтересованими особами. Для проведення відкритого конкурсу повинно бути подано не менше трьох пропозицій. За результатами проведеного конкурсу Виконуючий партнер зобов’язується укласти договір з контрагентом, який надав найбільш економічно вигідну пропозицію серед тих пропозицій, які відповідають умовам відкритого конкурсу. У разі якщо вартість товарів, робіт, послуг, що закуповуватимуться Виконавцем для цілей реалізації проєкту не передбачає проведення процедури закупівлі (менше 200 тис. грн щодо товарів та послуг та 1,5 млн. грн. щодо робіт), проте становить більше ніж 50 тис. грн., закупівля таких товарів, робіт, або послуг, здійснюється виключно за умови попереднього проведення Виконуючим партнером аналізу (дослідження) ринку та порівняння комерційних пропозицій від не менш як трьох постачальників таких товарів, робіт, або послуг. Більш детальні інструкції будуть наведені у договорі про надання цільової фінансової допомоги. 

Чи можна при закупівлі обладнання декілька позицій придбати у одного постачальника? 

Так, у одного постачальника можна придбати кілька позицій обладнання – з дотриманням процедур, передбачених для закупівель. 

Чи допускається співфінансування для закупівлі обладнання? Чи можемо додати свої кошти? 

Співфінансування закупівлі обладнання є можливим. Проте, оскільки поділ статті між різними джерелами для проєктів, що реалізуються в межах Грантового конкурсу, не передбачений, то будь-яка закупівля в межах проєкту повинна становити закінчену дію, на 100% оплачену з коштів цільової фінансової допомоги. Наприклад, з коштів цільової фінансової допомоги може бути придбано обладнання (напр., верстат), а от програмне забезпечення до нього – за власний кошт (за нього ви не будете звітуватись фінансово, проте це може буде доданою вартістю вашого проєкту), або лиш частина планованих інструментів (в такому разі бажано мати два окремі рахунки та накладні, або (у випадку одного документу) хоча б специфікацію з якої чітко зрозуміла сплачена в межах цільової фінансової допомоги сума); проте не може бути закуплене обладнання у співвідношенні, наприклад, 75%:25% (99%:1% та ін.). 

 

Відеозаписи сесій питань і відповідей 

Надайте, будь ласка, посилання на відеозапис сесії питань і відповідей щодо ІІ етапу подачі заявок (06.03.2025). 

Ознайомитися із відеозаписом консультації щодо старту ІІ етапу грантового конкурсу (06.03.2025) можна за посиланням.

Чи є можливість надати посилання на відеотрансляцію з сесії запитань-відповідей 13.03.2024 року? 

Посилання на відеозапис консультаційної зустрічі направлено на електронну пошту учасникам 2-го етапу. 

 

  • Заявники можуть звертатися із запитаннями та/або уточненнями щодо участі в Грантовому конкурсі, скориставшись окремою онлайн-формою за посиланням. Термін розгляду запиту – до 3 (трьох) робочих днів

Конкурс реалізується в рамках Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery, що фінансується Європейським Союзом, Німеччиною, Міністерством закордонних справ Республіки Польща та Естонією. Його впроваджують Фонд міжнародної солідарності та Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ).

З повагою, 
Команда Представництва Фонду міжнародної солідарності в Україні